15 07 2014
Категорія: Соціальна політика

Інформація про звернення громадян, що надійшли до Департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації за I півріччя 2014 року


За І півріччя 2014 року Департаментом соціального захисту населення облдержадміністрації розглянуто 2050 звернень громадян, з яких -  1928 письмових.

Найбільше звернень надійшло з питання надання одноразової грошової допомоги з коштів обласного бюджету - 1589, що становить 77,5  відсотків від загальної кількості звернень.

На особистому прийомі побувало 122 відвідувача.

Із загальної кількості письмових звернень надійшло:

15  -  від інвалідів Великої Вітчизняної війни;

22 -  від учасників Вітчизняної війни;

12-  від інвалідів та осіб, які постраждали від наслідків аварії на ЧАЕС;

40   -  від членів багатодітних сімей, одиноких матерів;

745 -  від інвалідів ;

478 - від пенсіонерів;

616 - від інших категорій населення;

734  листів надійшло через органи виконавчої влади вищого рівня. За І півріччя 2014 року повторних звернень не надходило.

Департаментом розглянуто  10 звернень народних депутатів України.

Письмові звернення надійшли  з  наступних питань:

- пенсійного забезпечення – 23;

- надання всіх видів допомог –96;

- побутового та трудового влаштування інвалідів –9;

- забезпечення засобами пересування – 28;

- санаторно-курортне лікування –16;

- надання пільг – 18;

- влаштування в будинок-інтернат – 1;

- надання статусу учасника Великої Вітчизняної війни – 15;

- надання субсидій на житлово-комунальні послуги – 9;

- про невиплату заробітної плати – 8;

- питання роботи райміськуправлінь , територіальних центрів, будинків-інтернатів – 6;

- роз'яснення діючого законодавства – 1;

- пільги та гарантії ліквідаторам аварії на ЧАЕС – 12

- надання одноразової грошової допомоги – 1589;

- інші- 97

На виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року   № 109/2008  "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення  до органів державної влади та органів місцевого самоврядування" повідомляємо, що Департаментом соціального захисту населення проводиться робота із забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення,  кваліфікованого, неупередженого, об`єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян, оперативного вирішення  порушених у них питань, задоволення законних вимог заявників.

Відповідно до пункту 1 Указу Президента №109/2008 проведена робота щодо:

- забезпечення опрацювання та якісного і своєчасного розгляду звернень громадян, контролю за здійсненням оперативного розв’язання проблем, що спричинили  звернення;

- недопущення  надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей на звернення громадян, з порушенням строків, установлених законодавством, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам;

- недопущення використання практики визнання звернень громадян необґрунтованими, без надання роз`яснення заявникам порядку оскарження прийнятих за ними рішень;

- створення умов для участі заявників у перевірці поданих ними звернень, надання можливості ознайомлення з матеріалами перевірок відповідних звернень.

Керівниками Департаменту згідно затвердженого графіка, проводиться прийом громадян у регіонах. На особистому прийомі у директора Департаменту звернення громадян реєструються на реєстраційно–контрольних картках, особистий  прийом  громадян заступниками директора Департаменту та спеціалістами реєструється в  журналах особистого прийому громадян.

На виконання пункту 4 Указу Президента України №109/2008 в управлінні запроваджено автоматизовану реєстрацію письмових звернень громадян, на підставі якої проводиться моніторинг звернень.

Згідно з пунктом 2 зазначеного Указу інформація про стан роботи по розгляду звернень та організації особистого прийому громадян щоквартально аналізується та надсилається обласній державній адміністрації та Міністерству соціальної політики України. Раз на рік питання звернень громадян розглядається на колегії Департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації .

28 січня 2014 року питання  виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 р. «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення  до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» розглядалось на колегії Департаменту соціального захисту населення за результатами якого прийнято наказ Департаменту №11/н від 28.01.2014 року. Відповідно до наказу було надано доручення начальникам управлінь праці та соціального захисту населення райдержадміністрацій та міськвиконкомів з метою зменшення звернень до органів влади активізувати роз’яснювальну роботу серед населення з питань надання різних видів допомог, субсидій на житлово-комунальні послуги, надання пільг та роз’яснення законодавства з питань соціального захисту населення.

Відповідно до пункту 5 Департаментом серед населення області постійно проводиться роз’яснювальна робота через засоби масової інформації.

З метою зменшення кількості звернень громадян до органів виконавчої влади Департаментом соціального захисту населення облдержадміністрації проводиться робота щодо роз'яснення основних положень соціальної політики держави та пріоритетних напрямків її реформування шляхом виступів керівників Департаменту на радіо, телебаченні; публікацій у друкованих засобах масової інформації статей, інтерв'ю, роз'яснювальних матеріалів щодо порядку впровадження нових нормативно-правових актів з питань праці, зайнятості та соціального захисту населення.  До участі у висвітленні роботи селекторних нарад, засідань колегії запрошуються журналісти обласних ЗМІ.

На Веб–сторінці  Департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації постійно розміщуються анонси подій, статистична інформація, інформація про заходи, які проводить Департамент або в яких беруть участь його представники.

В області впроваджена  єдина технологія прийому громадян, які звертаються  за призначенням усіх видів соціальної допомоги.

Персональну відповідальність  за неухильне виконання норм Закону України "Про звернення громадян", стан розгляду звернень громадян, організацію особистого прийому, обов`язкове і своєчасне повідомлення заявників про результати розгляду їх звернень, та необхідність принципового реагування на випадки неуважного ставлення до людей, порушення їх законних прав і вимог покладено на заступників директора Департаменту та керівників структурних підрозділів.