05 01 2012
Категорія: Соціальні проекти

Проект «Перші кроки до самостійності» впроваджується на базі Меджибізького дитячого будинку-інтернату ІІІ-ІV профілей


З серпня 2011р. по березень 2012р. на базі Меджибізького дитячого будинку-інтернату ІІІ-ІV профілей впроваджується грантовий проект «Перші кроки до самостійності» - програма  покращення якості життя дітей та молоді з глибокою розумовою відсталістю, які проживають в інтернатному закладі».

Цей проект впроваджується Хмельницьким обласним товариством «Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України» у партнерстві з Головним управлінням праці та соціального захисту населення Хмельницької обласної державної адміністрації в рамках Проекту ПРООН «Розвиток громадянського суспільства» за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Данії.



Впровадження даного проекту сприятиме підвищенню життєвої активності, інтеграції та включенню в суспільство дітей та молоді з розумовою відсталістю, покращенню психоемоційного рівня вихованців будинку інтернату, наповнить їх життя змістом, надасть значущості їхній діяльності та особистості кожного з них.

В результаті реалізації проекту очікується що в дітей, які проживають в будинку-інтернаті, сформуються нові інтереси та розшириться коло занять, будуть досягнуті позитивні зміни у функціональній поведінці дітей (догляд за собою, участь у соціальних контактах, проведення змістовного дозвілля), зменшиться залежність дітей від допомоги інших (сторонніх) людей, персоналу. Тобто покращиться якість життя дітей з розумовою відсталістю в інтернаті.

Це будо досягнуто завдяки створенню в інтернаті розвиваючого середовища, впровадженню засобів альтернативної комунікації між вихованцями будинку-інтернату та персоналом, іншими людьми, які відвідуватимуть заклад, а також завдяки розвитку професійного підходу у персоналу до надання послуг дітям.

Основний акцент в реалізації проекту ставиться на проведенні серії тренінгів для працівників будинку-інтернату. Завдяки участі у тренінгах працівники будинку-інтернату отримують нові знання, вдосконалюють свої уміння та навички соціальної роботи  з дітьми та молоддю з розумовою відсталістю.

Так, з 7 по 10 листопада 2011р. для працівників будинку-інтернату фахівцями Навчально-реабілітаційного центру «Джерело» (м.Львів) був проведений тренінг «Базовий догляд за важконеповносправними дітьми».



Під час тренінгу учасники отримали основні знання про ДЦП (дитячий церебральний параліч), різні його типи і форми, про недоїдання важконеповносправних дітей, навчились розпізнавати загальні симптоми недоїдання, виявляти основні потреби важконеповносправних дітей стосовно годування, положення тіла і гри.



В результаті тренінгу учасники здобули основні навики, як дадуть їм можливість оптимізувати свій підхід до важконеповносправної дитини стосовно годування, положення тла і гри; усвідомили важливість планування догляду як основної і необхідної  частини щоденної організації догляду, з метою покращення якості життя важко неповносправних дітей в інтернаті.



Впродовж тренінгу лекції чергувалися з практичними вправами, переглядом відеоматеріалів та «живим» спостереження за дітьми в групах.





30 листопада-2 грудня 2011р. для працівників будинку-інтернату тренером Партнерства «Кожній дитині», канд. психол. наук (м.Київ), був проведений тренінг «Розвиток дитини».



В результаті проведеного тренінгу учасники отримали знання щодо принципів та особливостей розвитку дитини в різні вікові періоди, навчились вирізняти рівні розвитку дітей «у нормі» та дітей з важкими психофізичними порушеннями за різними сферами (соціальна, когнітивна, фізична, емоційна); учасники зрозуміли важливість формування прихильності у дітей, важливість емоційного контакту з дітьми, специфіку формування та порушення прихильності у дітей з розумовою відсталістю; отримали практичні поради щодо розвитку прихильності у дітей, які виховуються в інтернатному закладі.





Протягом січня-березня ще будуть проведені такі тренінги: «Спілкуватися з «особливою» дитиною як…!»; «Оцінка потреб дитини та складання індивідуального плану роботи, оцінка та моніторинг виконання індивідуального плану роботи»; «Організація послуг з трудової зайнятості та працетерапії для дітей та молоді з розумовою відсталістю»; «Агресивність людей з розумовою відсталістю. Способи її подолання»; «Синдром «професійного вигорання» у працівників будинку-інтернату».

Крім тренінгової діяльності в рамках реалізації проекту планується розробити та впровадити систему альтернативної комунікації, створити життєві історії кожної дитини, яка виховується в будинку-інтернаті, а також ввести в щоденну діяльність закладу розвиваючі заняття для дітей.